Tuesday, February 08, 2005

truly

Sambil nikmati lagu lionel richie aku terbayang wajah mu.. yg mungkin penat dengan kerja mu. Akan aku ganggu mu kelak. Terus aku sms sungguh pun aku tahu kau ga bisa balas. Karena selalunya 'failed' bila di hantar. Mulanya kau sepi. Kemudian kau balas. Kali ini kau bisa balas.

Kau memang penat sekali. Kau bikin pria ini tertanya-tanya.. kenapa kali ini?? Bukan aja setakat penat tapi lagi banyak masalah.. pusing.. ga tau gimana mau selesaikan. Bila ditanya apa masalhnya kau sepi semula. Kau ga mau bilang. Kau mau simpan sendirian. Sepi.. sendirian. Sepi. Sepi lagi.

Aku akur dengan apa yg sudah2nya kau hadapi. Masalahnya ialah masalah duniawi. Dunia bikin kita kejar impian yang lambat kesampaian. Pernah ku bilang dulu. Hiduplah dengan kesederhanaan.. tapi cewek bibir delima belanda tetap maukan impian duniawinya kesampaian sepenuhnya.. dengan sekelip mata.

Aku pernah kesitu satu masa dulu. Tapi aku belajar bersabar. Aku kesampaian sudah dengan impian sebegitu. Harus tabah.. tekun.. usaha.. sabar dengan kesederhanaan. Tapi masih sihat dan gembira riang di takdir Ilahi. Masih bisa.

aa

0 Comments:

Post a Comment

<< Home