Saturday, February 19, 2005

panas membara

Sudah pastinya bila pulang kerumah aku terasa penat. Mobil sonata yang ku pandu masih panas injinnya park di garaj. Aku di sambut dengan senyum riang dahaga. Penat bekerja lantas bermain di sebelah petangnya. Penat bermain lantas pulang dapat di picit urutnya.

Aku sudah segar semula kerana sengal2 badan dan kaki sudah di urut mesin ogawa. Di tambah segarnya bila sedutan yang ku suka kau habiskan sehabis2nya. Aku suka itu. Walau pun manis aku di igau dengan kelembutan pada si bibir delima belanda masih. Sama dengan progres beautifulpearl yang sudah ketemu jodohnya dalam doa maksa. Sama juga dengan molly ketika bersama jacknya.

Mainan ku kemarin hambar pada mulanya. Hari terlalu panas membara. Aku terasa akan kecundang. Tapi aku bangkit semula.. lawan.. sampai sore menyinsing.. sungguh pun lewat aku berjaya merampas piala keangkuhan semua temen. Lalu bergelak ketawa habis makan kami pulang.

Kain selimut di tarik ke hujung kepala.. sejuk air-con. Mimpi lagi. Mimpikan bibir delima belanda.

3 Comments:

Blogger mutiara nauli pohan said...

halo apa kabar,
aku belum ketemu jodoh ku loh, still jomblo, belum ketemu my soulmate doain dong biar aku bisa cepetan nikah gitu

3:32 PM  
Blogger biruwarna said...

di jkrta apa yg ga ada? kau pasti ketemuin jua.. lambat laun pasti datang pria mimpi mu.. itu doa ikhlas ku.. yaya pun tau

2:34 PM  
Blogger mutiara nauli pohan said...

hei biru,
makasih ya dah doain aku, mudah2an aku dapat yg aku mau, btw kmu siapa sih ??

4:34 PM  

Post a Comment

<< Home