Thursday, March 31, 2005

buah hati kekasih orang

"Maafkan abang, sayang. Kali ini abang ga dapat bantu Ina lagi." kata lelaki yg serba salah itu. Bukannya sedikit bantuan kali ini. Tujuh puluh lima juta. Ditanya lagi samada cewek ini masih cintakannya. Jawabnya, "Entah, Ina tak tau... Ina sudah malas."

Begitulah episod terakhir yg ku lihat. Rupa2nya uang yg dicari udah jadi pengukur cintanya, sungguh pun Ina tau lelaki tadi punyai isteri punyai anak tiga.

Kemarin aku dapat cerita baru episod baru. Cewek 'twenty something' ini juga berpacaran dengan suami orang. Lelaki ini buat janji palsu belaka. Kata2 manis pujuk rayu diucapkan untuk dapatkan virginnya. Sudah dapat manisnya apa lagi sepah dibuang. Naik berang cewek ini. Dulu bilang ada problem dengan istri dan mau cerai istrinya dan mau menikah dengan cewek ini. Tapi sekarang semuanya kosong belaka.

Kenapa episod gadis2 virgin dianiaya begini kerap berulang? Suratan mungkin. Tapi kenapa gadis2 ini terpikat dengan suami orang? Security mungkin. Tapi kenapa diakhiri dengan hati2 gadis ini disakiti? Pengalaman mungkin. Tuhan telah menentukan jodoh mereka cuma mereka saja yang akan merancang dan membuat persiapan menghadapinya.

Jodoh mereka tetap ada. Cuma masa dan bentuknya akan ditentukan oleh Allah Yang Maha Esa.

3 Comments:

Blogger mutiara nauli pohan said...

terima kasih banyak ya bang udah mau dengerin cerita aku, aku terharu baca postingan kmu ini sampe jatuh air mata ku, aku udah kuat kok bang, udah ikhlas, pasti ada hikmah yg indah di balik ini semua

6:46 PM  
Blogger biruwarna said...

moga tiap titik air mata mu yg diiringi doa akan diberkati IA azawajalla.

11:21 AM  
Blogger biruwarna said...

berat mata memandang berat lagi bahu memikul ........

12:35 PM  

Post a Comment

<< Home