Wednesday, March 30, 2005

goyang lagi

Jam dinding pukul 12.15 tgh malam. Terasa goyang tempat duduk ku. Aku asyik melayari website buat penutup malam tadi. Aku paling ke atas aku lihat lampu labuh hayun kekiri kekanan. Pasti gempa sekali lagi. Terus aku ke web Earthquake Activity yg telah ku jadikan fav sejak trajedi di Aceh. Cuma ku lihat di Nicaragua aja waktu itu.

Aku terus layari internet. Kurang setengah jam kemudian aku kembali mau tau terjadi di mana. Kali ini di kawasan Nias seratus empat puluh km dari Sibolga Sumatra dengan magnitude 8.7 Habis ku canang sms sama teman2 di persisiran pantai dan apartment 7 tingkat. Ada yang masih belum lena.

Sudah lewat aku masuk tidur bismillah. Dalam tingkap imaginasi ku... gambaran satu lagi tsunami disekitar Indian Ocean. Dibumi mana pula akan ditimpa.

Pagi ke ofis sudah ku dengar kecoh insiden malam tadi bagi penduduk pangsapuri. Yahoo news dan Analisadaily sudah memberi angka2 kematian. Malah dari ratusan sudah dijangka meningkat ke angka ribu.

Hanya IA saja yang maha kuasa lagi maha mengetahui.........



0 Comments:

Post a Comment

<< Home